Friday, April 13, 2012

MUSUHKU SUAMIKU



* Cantek tak cover ? Hehe. Comel kan? Love it so much ! A big thanks to FAJAR PAKEER, pihak

grafik yang cipta design dan juga pihak editor yang banyak membantu *

* novel ni baru masuk printing. Launch masa PESTA BUKU ANTARABANGSA KL, PWTC. I'll

be there on 28 April dan 1 May, insyaAllah *



MUSUHKU SUAMIKU
ISBN 978-967-365-115-3
RM19/RM22

Tanpa rela dan terpaksa, Lysa Lafisya terpaksa menerima hakikat yang musuhnya, Rafeeqi, sudah bergelar suami kepadanya. Mahu atau tidak, dia terpaksa akur dengan kehendak takdir walaupun dia pasti dan yakin ada dalang di sebalik apa yang menimpanya.

“Hei, perempuan! Apa yang kau letak dalam minuman aku? Macam mana aku boleh ada dalam bilik kau? Kau memang nak perangkap aku, kan? Apa motif kau, hah? Kau nak harta aku? Huh, dasar anak yatim piatu. Lesbian pulak tu!”

Itu tuduhan Rafeeqi terhadap Lysa Lafisya. Pedih memang pedih. Tapi, siapa dia mahu menegak benang yang basah? Beribu kali dia cuba menyakinkan Rafeeqi sekalipun, pasti lelaki itu tidak mempercayainya. Sungguh, itu fitnah! Tapi, dia hilang punca untuk membuktikan.

“Hisy, tengok ni apa kau dah buat? Habis tercabut selendang aku. Baju aku pun dah basah.”

Saban hari duduk bersama, perang tetap perang, namun sudah ada selingan tawa dan bicara lembut. Hubungan yang dulunya dingin, perlahan-lahan bertukar mesra. Ikatan persahabatan diikat. Namun, sampai bila? Dalam diam, hati sudah ada benih cinta.

Selama mana hubungan persahabatan itu akan dikekalkan? Apakah perhubunagn itu akan bertukar? Hati siapa yang bakal ada benih cinta? Berantakan atau bahagia hubungan yang diikat? Adakah musuh akan kekal jadi musuh? Atau, musuh akan bertukar menjadi suami yang benar-benar suami?

5 comments:

ihaaz said...

cover tu memang lawa..
tahniah writer..

SuNsHiNe said...

xsabar nak beliiiiiiiiiii...citer ni mmg kte baca dr 1st episod..:)
btw, tahniah dear..:)

nursya said...

wah x sbr tggu pesta buku...
cik writer ade skali x nti kat pesta buku tu???

Zuera said...

Saya akan berada di PBAKL pada 28 apr n 1 mei, insyaAllah... jadual akan sy post nanti... ;)

Alex Irfani said...

kunjungan hangat.. kunjung balik yach. jangan lupa follow nya.. :D